ID: 61731
Omschrijving
Fox Racing Shox 38K FLOAT 29" Factory 170 Grip2 taps toelopende boost
Zeer weinig gebruikt, onberispelijke staat, onderhoud zal worden uitgevoerd op het moment van verkoop.
Draaipunt lang gesneden.
De Fox 38 K Float 29" Factory Boost met Kashima Coat, verbeterde GRIP2-cartridge, is een lichtgewicht verende voorvork met een veerweg van 170 mm - ontworpen voor Enduro-rijders.
Hoge stijfheid, innovatie en lichtheid: de nieuwe 38 K Float 29" Factory 170 Grip2 Tapered Boost van Fox Racing
Alle revolutionaire kenmerken van de nieuwe 36 komen samen in een supersterk chassis, speciaal ontworpen voor moderne, stoere enduro-races met hoge veerwegen: de geheel nieuwe 38 staat aan de start! Wat hem ook in de weg staat, hij zal nooit genoeg krijgen van het verlangen naar nog meer snelheid.
De bekroonde 38 profiteert van een enorme prestatieverbetering dankzij de verbeterde FIT GRIP2 4-voudig verstelbare schokdemper. Uitgerust met een VVC (Variable Valve Control) dubbel afstelsysteem voor hoge en lage snelheid, verbeterde compressiedemping en algehele verminderde wrijving, levert de 38 een nieuw niveau van prestaties en afstelling waar de X2-schokdempers niets te benijden hebben. De snelle compressiefase en de snelle reboundfase zijn nu eenvoudig in te stellen met 8 klikken. het woord “Fabriek” zegt het allemaal. De beste technologie die we te bieden hebben, is beschikbaar in onze Factory Series-modellen met onze boterzachte, ultra-duurzame originele Kashima-coating. Deze producten hebben zich bewezen op het WK. Externe treden in het onderste gietstuk verminderen het gewicht.
Specificaties - Fox Racing 38 K Float 29" Factory 170 GRIP2 Tapered Boost
Verbeterde FLOAT EVOL-luchtveer zorgt voor soepelheid
Modellen uit de Factory Series zijn voorzien van een authentieke Kashima-coating
Innovatieve elliptische balhoofdbuis in het gebied van de vorkkroon voor hoge stijfheid bij minimaal gewicht
Drukcompensatiesysteem in de dompelbuis
Lucht- en oliekanalen in de binnenband
Verbeterde GRIP2-cartridge voor nog betere controle
GRIP2 met dubbele VVC (Variable Valve Control)
Compressie- en rebound-fasen op hoge snelheid zijn eenvoudig instelbaar met intervallen van 8 klikken
Gewichtsgeoptimaliseerd chassis met optimale stijfheid-gewichtsverhouding en nieuwe drievoudige klem voor meer speling in het balhoofdgebied
Het gewichtsgeoptimaliseerde chassis biedt bijzonder aanzienlijke voordelen met kortere offsets
Stijver dan de 36: 31% meer stijfheid bij zijdelingse krachten, 9% meer stijfheid bij het remmen en 20% meer torsiestijfheid
Vorkbuisdiameter van 58 mm voor een optisch naadloze overgang tussen omvangrijke balhoofdbuizen en vorkbuis
directe 4-punts montage op de vork voor spatborden
Producteigenschappen
Gebruik: enduro
Wielmaat: 29
Lente: lucht
Demping: Grip2 Fit Adjust
Aanpassingen: rebound, veerhardheid versus luchtdruk, Grip2 Fit met Adjust
Grip2 Schokdemperinstellingen:
Compressie op hoge snelheid: 8 klikken (met VVC)
Compressie bij lage snelheid: 16 klikken
Hoge snelheid stuiteren: 8 klikken (met VVC)
Lage snelheid stuiteren: 16 klikken
Stuurpen: taps toelopend 1,5" tot 1 1/8"
Bovenbuizen: 38 mm
Schijfremmontage: paalmontage (PM7 - 180 mm directe montage)
Maximale rotorgrootte: 230 mm
Drop: Boost 15x110 mm steekas met snelontgrendelingshendel
Reizen: 170 mm
Offset: 44 mm
Materiaal
Stuurpen: aluminium
Kroon: aluminium
Onderzijde: magnesium
Bovenbuizen: aluminium (Kashima-coat)
Kleur
oranje
Technologie
GRIP2-FIT
De nieuwe schokbreker deelt zijn wortels met de originele GRIP-architectuur, maar is serieus geüpgraded met geheel nieuwe technologie: 4-weg aanpassing, VVC high-speed rebound-circuit, hoogwaardige middenklep en algemene behandelingen voor wrijvingsreductie.
Kashima-coating
Zacht als boter, de kenmerkende gouden kleur van de originele Kashima Coat wordt ondersteund door zijn hoogwaardige eigenschappen - eigenschappen die zorgen voor een uitzonderlijk zacht gevoel en extreme duurzaamheid. Alle vorken uit de Factory Series - Nu verkrijgbaar op de gehele vorkenlijn uit de Factory Series. De authentieke, boterzachte Kashima Coat is alleen verkrijgbaar bij FOX - het Kashima Coat-logo is individueel op elke vork gedrukt.
FLOAT luchtveer
Het FLOAT-luchtveersysteem dat is ontwikkeld voor de 32-, 34- en 40-modellen is lichter en vermindert de kracht die nodig is om te reizen, waardoor een uitstekende gevoeligheid en grip over kleine oneffenheden wordt geboden voor alle rijders en drukinstellingen. Net als onze FLOAT-achterschokdempers is het nieuwe FLOAT-systeem voorzien van positieve en negatieve luchtveren die tijdens gebruik automatisch egaliseren om elke rijder de juiste drukbalans te geven. De progressiviteit van de veercurve kan worden aangepast met afstandhouders voor het luchtvolume, waardoor rijders het gevoel van de luchtveer kunnen verfijnen.
EVOL
Een meer lineaire veercurve geeft de EVOL-vork en -schok finesse aan de bovenkant, extra ondersteuning in het midden van de slag en een meer instelbare progressie naar beneden, waardoor rijders de ideale combinatie van sensaties voor en achter kunnen benutten. EVOL-achterschokdempertechnologie is nu geïntegreerd in alle FOX-vorken. EVOL vergroot het negatieve luchtvolume van de veer, specifiek gepositioneerd en gedimensioneerd voor optimale gevoeligheid voor kleine oneffenheden.
Luchtvolume-afstandhouders
De progressiviteit van de FLOAT-luchtveercurve kan worden aangepast met behulp van luchtvolume-afstandhouders, waardoor rijders het gevoel van de luchtveer kunnen verfijnen.
Variabele klepregeling (VVC)
De FIT GRIP2 beschikt nu over een snelle rebound met behulp van een nieuwe, gepatenteerde aanpak: Variable Valve Control (VVC). Dit is een revolutionaire methode om het snelle rebound-circuit aan te passen, waardoor de klepstijfheid effectief verandert in plaats van dat er voorspanning wordt toegevoegd. In tegenstelling tot normale afstellers die voorspanning aan de kleppen toevoegen, gebruikt de VVC een bladveer om de stijfheid van de kleppen in het snelle rebound-circuit te veranderen. De afsteller heeft hetzelfde effect als het bijstellen van de rebound op hoge snelheid, maar zonder dat demontage van de schokbreker nodig is.
Zeer weinig gebruikt, onberispelijke staat, onderhoud zal worden uitgevoerd op het moment van verkoop.
Draaipunt lang gesneden.
De Fox 38 K Float 29" Factory Boost met Kashima Coat, verbeterde GRIP2-cartridge, is een lichtgewicht verende voorvork met een veerweg van 170 mm - ontworpen voor Enduro-rijders.
Hoge stijfheid, innovatie en lichtheid: de nieuwe 38 K Float 29" Factory 170 Grip2 Tapered Boost van Fox Racing
Alle revolutionaire kenmerken van de nieuwe 36 komen samen in een supersterk chassis, speciaal ontworpen voor moderne, stoere enduro-races met hoge veerwegen: de geheel nieuwe 38 staat aan de start! Wat hem ook in de weg staat, hij zal nooit genoeg krijgen van het verlangen naar nog meer snelheid.
De bekroonde 38 profiteert van een enorme prestatieverbetering dankzij de verbeterde FIT GRIP2 4-voudig verstelbare schokdemper. Uitgerust met een VVC (Variable Valve Control) dubbel afstelsysteem voor hoge en lage snelheid, verbeterde compressiedemping en algehele verminderde wrijving, levert de 38 een nieuw niveau van prestaties en afstelling waar de X2-schokdempers niets te benijden hebben. De snelle compressiefase en de snelle reboundfase zijn nu eenvoudig in te stellen met 8 klikken. het woord “Fabriek” zegt het allemaal. De beste technologie die we te bieden hebben, is beschikbaar in onze Factory Series-modellen met onze boterzachte, ultra-duurzame originele Kashima-coating. Deze producten hebben zich bewezen op het WK. Externe treden in het onderste gietstuk verminderen het gewicht.
Specificaties - Fox Racing 38 K Float 29" Factory 170 GRIP2 Tapered Boost
Verbeterde FLOAT EVOL-luchtveer zorgt voor soepelheid
Modellen uit de Factory Series zijn voorzien van een authentieke Kashima-coating
Innovatieve elliptische balhoofdbuis in het gebied van de vorkkroon voor hoge stijfheid bij minimaal gewicht
Drukcompensatiesysteem in de dompelbuis
Lucht- en oliekanalen in de binnenband
Verbeterde GRIP2-cartridge voor nog betere controle
GRIP2 met dubbele VVC (Variable Valve Control)
Compressie- en rebound-fasen op hoge snelheid zijn eenvoudig instelbaar met intervallen van 8 klikken
Gewichtsgeoptimaliseerd chassis met optimale stijfheid-gewichtsverhouding en nieuwe drievoudige klem voor meer speling in het balhoofdgebied
Het gewichtsgeoptimaliseerde chassis biedt bijzonder aanzienlijke voordelen met kortere offsets
Stijver dan de 36: 31% meer stijfheid bij zijdelingse krachten, 9% meer stijfheid bij het remmen en 20% meer torsiestijfheid
Vorkbuisdiameter van 58 mm voor een optisch naadloze overgang tussen omvangrijke balhoofdbuizen en vorkbuis
directe 4-punts montage op de vork voor spatborden
Producteigenschappen
Gebruik: enduro
Wielmaat: 29
Lente: lucht
Demping: Grip2 Fit Adjust
Aanpassingen: rebound, veerhardheid versus luchtdruk, Grip2 Fit met Adjust
Grip2 Schokdemperinstellingen:
Compressie op hoge snelheid: 8 klikken (met VVC)
Compressie bij lage snelheid: 16 klikken
Hoge snelheid stuiteren: 8 klikken (met VVC)
Lage snelheid stuiteren: 16 klikken
Stuurpen: taps toelopend 1,5" tot 1 1/8"
Bovenbuizen: 38 mm
Schijfremmontage: paalmontage (PM7 - 180 mm directe montage)
Maximale rotorgrootte: 230 mm
Drop: Boost 15x110 mm steekas met snelontgrendelingshendel
Reizen: 170 mm
Offset: 44 mm
Materiaal
Stuurpen: aluminium
Kroon: aluminium
Onderzijde: magnesium
Bovenbuizen: aluminium (Kashima-coat)
Kleur
oranje
Technologie
GRIP2-FIT
De nieuwe schokbreker deelt zijn wortels met de originele GRIP-architectuur, maar is serieus geüpgraded met geheel nieuwe technologie: 4-weg aanpassing, VVC high-speed rebound-circuit, hoogwaardige middenklep en algemene behandelingen voor wrijvingsreductie.
Kashima-coating
Zacht als boter, de kenmerkende gouden kleur van de originele Kashima Coat wordt ondersteund door zijn hoogwaardige eigenschappen - eigenschappen die zorgen voor een uitzonderlijk zacht gevoel en extreme duurzaamheid. Alle vorken uit de Factory Series - Nu verkrijgbaar op de gehele vorkenlijn uit de Factory Series. De authentieke, boterzachte Kashima Coat is alleen verkrijgbaar bij FOX - het Kashima Coat-logo is individueel op elke vork gedrukt.
FLOAT luchtveer
Het FLOAT-luchtveersysteem dat is ontwikkeld voor de 32-, 34- en 40-modellen is lichter en vermindert de kracht die nodig is om te reizen, waardoor een uitstekende gevoeligheid en grip over kleine oneffenheden wordt geboden voor alle rijders en drukinstellingen. Net als onze FLOAT-achterschokdempers is het nieuwe FLOAT-systeem voorzien van positieve en negatieve luchtveren die tijdens gebruik automatisch egaliseren om elke rijder de juiste drukbalans te geven. De progressiviteit van de veercurve kan worden aangepast met afstandhouders voor het luchtvolume, waardoor rijders het gevoel van de luchtveer kunnen verfijnen.
EVOL
Een meer lineaire veercurve geeft de EVOL-vork en -schok finesse aan de bovenkant, extra ondersteuning in het midden van de slag en een meer instelbare progressie naar beneden, waardoor rijders de ideale combinatie van sensaties voor en achter kunnen benutten. EVOL-achterschokdempertechnologie is nu geïntegreerd in alle FOX-vorken. EVOL vergroot het negatieve luchtvolume van de veer, specifiek gepositioneerd en gedimensioneerd voor optimale gevoeligheid voor kleine oneffenheden.
Luchtvolume-afstandhouders
De progressiviteit van de FLOAT-luchtveercurve kan worden aangepast met behulp van luchtvolume-afstandhouders, waardoor rijders het gevoel van de luchtveer kunnen verfijnen.
Variabele klepregeling (VVC)
De FIT GRIP2 beschikt nu over een snelle rebound met behulp van een nieuwe, gepatenteerde aanpak: Variable Valve Control (VVC). Dit is een revolutionaire methode om het snelle rebound-circuit aan te passen, waardoor de klepstijfheid effectief verandert in plaats van dat er voorspanning wordt toegevoegd. In tegenstelling tot normale afstellers die voorspanning aan de kleppen toevoegen, gebruikt de VVC een bladveer om de stijfheid van de kleppen in het snelle rebound-circuit te veranderen. De afsteller heeft hetzelfde effect als het bijstellen van de rebound op hoge snelheid, maar zonder dat demontage van de schokbreker nodig is.